//Pink Is Sweet
erti sebuah kemaafan..
Thursday, 6 February 2014 | 06:32





Jika seseorang itu tidak boleh memaafkan orang lain, maka sudah semestinya dia juga tidak boleh memaafkan dirinya sendiri kerana dia mempunyai perasaan menyalahkan diri sendiri dan juga marah dan dendam kepada orang lain. Jika setiap hari dia dikuasai perasaan sebegini, bagaimana hendak mendapat tubuh badan yang sihat? Jika tindak balas negatif daripada mindanya sering meracuni dan apabila psikologi seseorang itu negatif maka Fisiologi dan Biokimia (Biochemistry) akan menjadi negatif.






0 sweet stalker comment
Dont be like this !
| 06:28



bab bukak kain orang,
kau memang win.

bab bukak pekung orang,
kau memang jaguh.

bab jatuh hukum hakam
kau paling tuhan to-be

tapi.

bila kain kau tercarik sedikit.
sibuk beli kain tebal-tebal tutup bagi tak nampak kesan.
malu katanya.

kau jgn lupa.
tuhan balas satu persatu .
tak sekarang esok lusa.
tapi secara total.






0 sweet stalker comment
tips untuk menguatkan Memori..
| 06:23



Sumber dari facebook...hehe, tuan punya status, sorry copy.mintak izin share kat sini ye =) 
(TIPS YANG SANGAT BERMANFAAT)


Dulu saya selalu pening sebab memori saya lemah dan tak boleh fikir banyak nanti kepala saya sakit yang amat sangat sebab saya ni ade migraine...

Jadi saya pun utarakan masalah ni kepada syaikh saya untuk meminta "ubat" daripadanya....

Beliau ajarkan saya sesuatu yang sangat bermakna yang mengubah diri saya lepas tu. Amalan yang beliau ajarkan kepada saya ialah:

1) Jangan bermaksiat walau sekecil maksiat sebab itu raja segala kekuatan akal dan memori,lagi banyak tinggal maksiat,lagi kuat otak kita.

2) Banyakkan makan kismis,badam,kurma dan jangan makan kepala ikan,kepala udang,organ dalaman,jajan,coklat,keropok dan semua jenis makanan yang ada MSG dan bahan kimia yang banyak,minuman berkabonat dan semua yang tak berkhasiat.

3) Amalkan adab-adab sunnah pada setiap masa samada tidur,makan,minum,masuk tandas,dalam tandas,belajar dan sebagainya.

4) Yang terpenting,amalkan sunnah selepas salam ketika solat iaitu letakkan tapak tangan kanan di dahi sejurus selepas salam dan baca Allahuakbar sekali,kemudian baca astagfirullahal'azim sebanyak 3X tetapi pada kali yang ketiga,kuatkan sedikit dan lanjutkan sedikit bacaannya. Kemudian baca doa: " bismillahillazi laailahailla huwarrahmanir rahim, Allahumma Azhib 'Annil Hamma wal Huzna.." , kemudian selawat 3X dan baca "Ya Qowiyyu " 10X dengan niat dan doa dalam hati supaya Allah kuatkan akal kita...

Alhamdulillah sejak amal benda ni bermula beberapa tahun lalu hingga sekarang, Allah telah berikan kecerdasan fikir dan memori yang kuat dan juga sembuhkan migraine tu...

Jadi sangat lah berbesar hati untuk saya kongsikan bersama dengan korang amalan ni...yang penting,mesti istiqamah..yakin sungguh-sungguh bahawa Allah Maha berkuasa untuk buat apa sahaja sebab Allah lambat kabulkan doa orang yang dalam hatinya ada kebesaran makhluk (apa-apa selain Allah),tetapi orang yang dalam hatinya cuma ada Allah,Allah akan kabulkan doanya sebelum dia angkat tangan untuk berdoa dengan izinNya...

Nota: Mengikut syeikh saya, amalan ini merupakan amalan warisan yang diajarkan kepadanya oleh Qutbul Aqtab Maulana Muhammad Zakariyya Al-Khandahlawi Rahimahullah,seorang wali qutub yang sangat hebat hubungannya dengan Allah dan Rasul...

Status Dari Ibnu Batoota Owsem








0 sweet stalker comment


Older Post
♥OWNER OF THIS BLOG♥

Assalamualaikum..hello freinds! my name Husna Izzati,just call me Husna..Student at Universiti teknikal malaysia melaka in BACH(HONS) ELECTRONIC ENGINEERING TECHNOLOGY TELECOMMUNICATION..i'm realy loves engineering subject..i want make my parents proud with me..wish me to be an engineer one day ya =D ..my love quotes "jadikan dirimu umpama bunga di dalam balang, cantik dipandang tapi sukar di pegang"..that's all about me if you want to know more about me, just being my friend.. ^_^ welcome to my super awesome blog :)

♥LET'S TALK! =)♥



♥ TABUNG PTPTN =D ♥





♥ Let's join The Giveaway ♥


thankz for join the giveaway =)